Školení řidičů Hradec Králové
Povinnost zúčastnit se školení řidičů a ověření jejich znalostí vyplývající ze zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, se týká všech zaměstnanců, kteří fyzicky řídí vozidlo.

V praxi se jedná například i o zaměstnance, který řídí vozidlo na služební cestě bez ohledu na to, zda se bude jednat o řízení vozidla služebního nebo soukromého, ale například i o zaměstnance, který bude při výkonu pracovní činnosti řídit vozidlo na účelové komunikaci v uzavřeném prostoru nebo objektu.

Zákoník práce v § 103 odst. 2 ukládá zaměstnavateli povinnost „zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které doplňují jejich odborné předpoklady a požadavky pro výkon práce, které se týkají jimi vykonávané práce a vztahují se k rizikům, s nimiž může přijít zaměstnanec do styku na pracovišti, na kterém je práce vykonávána, a soustavně vyžadovat a kontrolovat jejich dodržování“.

V § 349 odst. 1) jsou výše uvedené právní a ostatní předpisy blíže specifikovány. Jedná se mimo jiné o dopravní předpisy. Mezi dopravní předpisy patří zejména zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcí vyhlášky, dále nařízení vlády č.168/2002 Sb. kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními prostředky, vyhláška č. 108/1976 Sb., o Evropské dohodě o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 64/1987 Sb., o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR), nařízení vlády č.589/2006, kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě.

V § 273 odst. 1) jsou výše uvedené právní a ostatní předpisy blíže specifikovány. Jedná se mimo jiné o dopravní předpisy. Mezi dopravní předpisy patří zejména zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcí vyhlášky, dále nařízení vlády č.168/2002 Sb. kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními prostředky, vyhláška č. 108/1976 Sb., o Evropské dohodě o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 64/1987 Sb., o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR), zákon č. 475/2001 Sb., o pracovní době a době odpočinku zaměstnanců s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou v dopravě.

V případě tohoto školení se Zákoník práce z hlediska obsahu a rozsahu školení a ověření znalostí neodvolává na žádný jiný právní předpis, podle kterého by toto školení mělo být prováděno. Bude záležet pouze na zaměstnavateli, v jakém obsahu a rozsahu vzhledem k charakteru vykonávané práce zaměstnancem zabezpečí provedení jeho školení a po jeho ukončení ověření získaných znalostí. Pokud se týká periodicity, potom analogicky se zákonem č.247/2000 Sb. by školení mělo probíhat 1x za rok. Provedení školení a ověření znalostí musí být prokazatelně zadokumentováno.

Školení provádíme v prostorách naší autoškoly, po domluvě přímo ve vaší firmě.

Máte dotaz? Kontaktujte nás.

Jaroslav Bleha – soukromá autoškola

třída Edvarda Beneše 1532/66, 500 12 Hradec Králové
Spokojení řidiči

Hodnocení našich úspěšných žáků

4.8
Na základě 79 recenzí
powered by Google
Maxim Opanasjuk
17:25 17 Nov 24
Autoškolu doporučuji. Tlak vyvíjený na žáky se k závěrečné zkoušce hodí, výborný způsob plánování jízd a také příjemné vystupování pana Blehy.
Daniela Zapadlová
20:00 06 Nov 24
Takže, tuhle recenzi teďka píšu upřímně a s radostí.Nevím, kde mám začít. Samozřejmě se musí nejdřív podat přihláška, to je jasné přeci :). Každou středu od 16 hodin probíhá hodina, která je určená hlavně k přípravě na testy, ale taky se tam můžeš zeptat na jakoukoliv otázku, která nám není jasná a hnedka se vysvětlí. Po pár začátečních hodinách (té teoretické přípravě) si už začínáš plánovat své první jízdy (jedna jízda trvá 45 minut a musíš mít minimálně 28, potom si je můžeš dokoupit za skvělou cenu). Jízdy si plánuješ sám, kdy se ti to hodí na té teorii ve středu. I o víkendu se občas jezdí. Strašně moc mi to vyhovovalo, protože po určitých odjetých jízdách jsem si mohla dát jízdu odkudkoliv (pokud se to hodilo), klidně i od baráku nebo hodně často od nádraží. Pokud nebudeš moct jít na středeční hodinu, tak stačí napsat zprávu nebo zavolat a říct, že nedorazíš z nějakého důvodu (lepší je ale chodit), u plánování jízd se napíše SMS zpráva, kdy a kde a pokud to půjde tak ti 100% vyhoví. I když jsem třeba jezdila busem a měla jsem naplánovanou jízdu na třetí hodinu a nestíhala jsem, tak stačilo zavolat a vyřešilo se to úplně bez problémů . První jízdy se nejezdí v provozu, ale trénují se ty nejdůležitější věci bez kterých se nikdo nemůže na provozu obejít :).Nevím, kdy jsem začala s první teorií, ale vím, že moje 1. jízda byla 30. května a už jsem konečně udělala závěrečky.... Tím chci říct, že tuhle autoškolu můžete dělat jak dlouho chcete, což mi taky strašně moc vyhovovalo a má to velké plus.Teďka budu psát jaké byly moje první pocity. Musím přiznat, že hnedka na začátku, co jsem tam přišla, tak jsem byla úplně ve stresu a strašně jsem se toho všeho bála, ale teďka už vím, že to bylo úplně zbytečné.Celou dobu jsem jezdila s panem Blehou mladším a jsem za to strašně moc ráda a velice spokojená. Byla s ním zábava, pěkně se s ním povídalo a skvěle mě připravil ke zkouškám (protože bych tam nikdy nešla, kdyby mě nepřipravil). Je sice pravda, že občas trochu zvýšil hlas, ale vím, že to bylo správně a z nějakého důvodu, i když jsem se trochu ze začátku bála (to je pravda), ale potom jsem si to uvědomila a nebála jsem se (jenom mě to vylekalo a zaskočilo), protože si člověk už konečně uvědomí některé ty chyby a nedělá je tak často.Sice je pravda, že některé hodiny mě zaskočily ještě více, třeba, jak jsme vyjížděli do provozu a já byla úplně zaskočená.Velice pana Blehu obdivuji, protože nechápu, jak může mít ty hodiny tak perfektně připravené předem pro ty žáky.I když jsem závěrečky udělala na poslední pokus (kvůli mé neopatrnosti a příliš malému koukání a nadměrného stresu, který stále mám ještě v sobě) jsem velice spokojená a chtěla bych tuhle autoškolu všem doporučit.Je to perfektní autoškola, která do života připraví každého.
Viktor Stefko
17:22 30 Oct 24
Autoškolu moc doporučuji! Naučí vás zde vše co potřebujete na závěrečné jízdy a připraví vás i pro běžný provoz.
Václav Vegner
07:38 04 Apr 24
Miloslav D
06:42 20 Feb 24
Nejdůležitější na jakékoliv autoškole jsou instruktoři, a ti jsou zde skvělí. Při plánování jízd vychází vstříc, komunikace s nimi je vždy rychlá. Umí dobře vysvětlit a zdůraznit to důležité. Hodiny trvají zpravidla 45 minut, ostatní autoškoly mají většinou 90, rozvrhnout si výcvik je zde tedy snazší. Stejně tak člověk vydrží lépe dávat pozor, z hodiny si odnese víc. Osobně určitě doporučuji.
Natálie Svobodová
19:30 14 Dec 23
Autoškolu určitě doporučuji! Už od první jízdy se Vás pan Bleha bude snažit připravit nejen na závěrečné zkoušky, ale i na Vaše řízení po vykonání těchto zkoušek. Vyzkoušíte si zde vše, co budete v běžném provozu potřebovat a z jízd nebudete mít poté žádný strach. Při plánování těchto jízd probíhalo vždy vše bez problému a instruktoři Vám vždy vyjdou vstříc. Díky jejich skvělému přístupu se mi úspěšně podařily závěrečné zkoušky složit na první pokus.
Výuka: středa od 16:00
© 2025 Jaroslav Bleha | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů